.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گفتني هاي شنيدني از فساد كلان بانكي

در پي انتشار اين خبر كه متهم اصلي فساد بانكي 3 هزار ميليارد توماني رشوه هاي كلاني به برخي از مديران وزارتخانه ها و دست اندركاران امور بانكي پرداخت كرده است، گزارش كيهان حاكي از آن است كه يك قلم از اين رشوه ها مبلغ 2 ميليون دلار بوده است كه به حساب بانكي خاوري در كانادا واريز شده بود و متهم بعد از كشف اسناد مربوطه به آن اعتراف كرده است. خاوري مبالغ كلان ديگري نيز از مه آفريد اميرخسروي، مديرعامل «شركت توسعه سرمايه گذاري آريا» دريافت كرده است. خاوري فرداي آن روزي كه به عنوان مطلع و بدون انتساب اتهام به دادگاهي در اهواز احضار شده بود، در پوشش مأموريت به انگلستان رفت و از آنجا به كانادا گريخت. وي كه مي دانست چه جرم بزرگي مرتكب شده است علي رغم اعلام حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي كه بازگشت به نفع او خواهد بود، و تأكيد بر اين كه هنوز اتهامي متوجه وي نيست، حاضر به بازگشت نشد.
این گزارش از پرداخت نزديك به 6 ميليارد تومان رشوه به تعدادي از مديران وزارت راه نيز حكايت دارد. برخي از اين مديران كه اسناد به دست آمده راهي براي انكار آنان باقي نگذاشته است به دريافت رشوه اعتراف كرده اند و فقط درباره ميزان رشوه اي كه گرفته اند چك و چانه مي زنند. مثلاً اسناد به دست آمده نشان دهنده پرداخت رشوه 900 ميليون توماني به يكي از آنهاست ولي متهم اعلام مي كند كه فقط 600 ميليون تومان دريافت كرده است!
امير خسروي، مديرعامل شركت آريا در بسياري از موارد، براي آن كه سرنخ مكتوبي از پرداخت رشوه هاي كلان باقي نماند، مبالغ هنگفت رشوه را به صورت چك پول و درون كيف هاي دستي به دريافت كنندگان تحويل مي داده است.
گفتني است كه هر چند فساد بانكي كلان 3 هزار ميليارد توماني، افكار عمومي را به شدت جريحه دار كرده بود ولي پيگيري قاطعانه دستگاه قضايي و مخصوصاً انتصاب حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي به عنوان مسئول اين پرونده كه كشف لايه هاي تو در تو و پيچيده اين فساد كلان را در پي داشت، آسيب هاي وارده به افكار عمومي را در مقياس گسترده اي التيام بخشيده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

عباس 27 دي 1390
اي بابا اين پرونده هم به مرور فراموش ميشه و كلي ها از مديران بدون محاكمه ابقا مي مونند
نا شناس 27 دي 1390
امیدوارم آقای اژه ای توان و جرائت اینرا داشته باشند دانه درشت ها را معرفی و اعتماد مردم را ترمیم کنند اگر آقای خاوری اینهمه مجرم بود چگونه در بالاترین سطوح مدیریتی بکار گمارده شدو چگونه براحتی از کشور خارج شدند چگونه وزارت اطلاعات و دادستان و مدعی العموم نتوانست در این سالهای طولانی پی به خرید دو باب منزل مسکونی در کانادا توسط ایشان پی ببرد همینطور خرید منازل دیگر در اروپا و امریکا و کانادا توسط سایرآقایان/و حالا هم دارند تمام کاسه کوزه ها را سر اقای خاوری که غایب است خالی میکنند ایشان یکی از مهره های کوچک در فساد کلان است امثال جهرمی و دانه درشت تر ها در این اختلاس چکاره اند و چرا دستگاه قضا که براحتی از جاسوس های اموزش دیده و امثال ریگی اعتراف میگیرد نتوانسته از متهمین این اختلاس عظیم اعتراف بگیرد؟؟؟اگر در این پرونده برخورد سریع و قاطع و با عدم ملاحظلات سیاسی صورت نگیرد و تمامی مجرمین در تمامی سطوح و سازمانها و در سطح قوا ی سه گانه مجازات و رسوا نشوند فجایع دردناک تری اتفاق افتاده و اعتماد مردم بکلی سلب شده و نظام اسیب های جبران ناپذیر خواهد دید
بيطرف 27 دي 1390
{{افكار عمومي را در مقياس گسترده اي التيام بخشيده است.}}
كي همچين ...... خورده هيچم التيام نبخشيده

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.